Club 5*
0
0,00 kn
Losd fsdf sd
Vaša košarica je trenutno prazna.

Evo zašto je jutarnja šetnja toliko korisna za naše zdravlje

Mnogi liječnici šetnju smatraju zaista odličnim lijekom, a redoviti odlazak u šetnju smanjuje rizik od gotovo svih vrsta bolesti. Zašto je šetnja toliko dobra za naše zdravlje? Šetnja nije fizički naporna aktivnost, pogotovo za naše srce ili zglobove, a svejedno ima blagotvoran učinak.

Premda intenzivnija tjelovježba polučuje vidljivije i brže rezultate uvijek postoji opasnost od negativnog utjecaja na zglobove ili srce. Imajući sve to u vidu, danas ti otkrivamo nekoliko manje poznatih razloga zbog kojih je dobro otići u jutarnju šetnju.

 

Pomaže sniziti krvni tlak

Rezultati istraživanja provedenog u Južnoj Koreji pokazuju da pojedinci koji pate od hipertenzije mogu osjetno sniziti svoj krvni tlak ako šetaju samo 40 minuta svakoga dana. Pojedinci koji su svakoga dana šetali 40 minuta bez stanke svoj su krvni tlak snizili za 5 mmHg-a. Pojedinci koji su svoju šetnju podijelili na 4 dijela u trajanju od 10 minuta snizili su svoj krvni tlak za 3 mmHg-a. Liječnici savjetuju da svatko šeta tempom koji mu odgovara.

Smanjuje rizik od raka dojke

Američko liječničko udruženje preporučuje 150 minuta tjelovježbe tjedno, odnosno 75 minuta intenzivne tjelovježbe. Samo 7 sati šetanja tjedno osjetno (za čak 14%) smanjuje rizik od raka dojke u menopauzi. Razna istraživanja pokazuju snažnu korelaciju između nedovoljne fizičke aktivnosti i raka dojke.

Smanjuje rizik od dijabetesa

Rezultati istraživanja iz 2012. godine pokazuju da samo 3000-7500 koraka dnevno osjetno smanjuju rizik od dijabetesa tip 2. Liječnici savjetuju šetnju nakon nekoliko sati sjedenja iz jednostavnog razloga što šetanje smanjuje razinu šećera u krvi. Visoka razina šećera u krvi odgovorna je za razvoj dijabetesa tip 2.

Potiče proizvodnju vitamina D

Rezultati istraživanja provedenog u sklopu Sveučilišta u Ontariju pokazuju da je vitamin D veoma bitan za zdravlje kostiju. Šetnja za sunčanih dana jedan od načina na koji je moguće potaknuti proizvodnju vitamina D.

Potiče kreativnost

Istraživanje provedeno na sveučilištu Stanford pokazalo je snažnu poveznicu između šetnje i kreativnosti. Mnogi veliki umjetnici i izumitelji obožavali su i obožavaju šetati upravo iz ovog razloga.

Jača imunitet

Samo 30-45 minuta jutarnje šetnje često je dovoljno da se naš organizam uspješno odupre raznim prehladama i virozama. Odlazak u šetnju odlična je preventiva protiv raznoraznih sezonskih bolesti.